کد خبر: ۴۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹
گفتگو با مدیر سامانه:
آسان سفارش با ابتکاری جدید و خلاقیتی نو، همچنین تلفیق فناوری و فرهنگ بومی تجارت در کشور، اقدام به راه اندازی سامانه هوشمند استعلام و مقایسه قیمت برای خرید انواع بیمه نامه کرده است و می توان گفت که آسان سفارش تصمیم گیری برای خرید را آسا ن می کند
به گزارش خبرنگار سایت تخصصی صنعت بیمه به تازگی و در راستای فرهنگ سازی امر بیمه سایت آسان سفارش دست به اقدام جالبی زده است. آسان سفارش  (www.AsanSefaresh.com) با ابتکاری جدید و خلاقیتی نو، همچنین تلفیق فناوری و فرهنگ بومی تجارت در کشور، اقدام به راه اندازی سامانه هوشمند استعلام و مقایسه قیمت برای خرید انواع بیمه نامه کرده است و می توان گفت که آسان سفارش تصمیم گیری برای خرید را آسان می کند. برآن شدیم تا گفتگویی با جناب آقای مهندس مجید سماوی مدیر مجموعه داشته باشیم:

- ضمن عرض سلام و تشکر بابت قبول دعوت ما لطفا در ابتدا توضیح دهید که چطور بفکر راه اندازی این سامانه افتادید.

من هم متقابلا به شما وهمه هموطنان عزیز عرض ادب و احترام دارم و از شما هم بابت هماهنگی ها تون تشکر میکنم. در حقیقت فعالیت ما از یک جرقه ساده شروع شد. دو مورد خرید برای ما پیش امد یکی بیمه ماشین و دیگری خرید تلفن همراه که برای هر کدوم به چندین جا مراجعه و یا تماس گرفتم. با توجه به سابقه و مطالعه هایی که در زمینه تجارت الکترونیک دارم به ذهنم زد که چرا از فضای تجارت الکترونیک برای استعلام قیمت استفاده نکنیم وشروع به مطالعه و راه اندازی سایت آسان سفارش کردم.

- اگر امکان دارد یک مقدار توضیح بیشتر از نحوه فعالیت خودتون برای ما بدهید.

می توان گفت که آسان سفارش تصمیم گیری برای خرید را آسا ن می کند. ببینید ما در این سامانه دو گروه مراجعه کننده اصلی داریم، یکی افرادی که نیاز به خرید کالا و خدمات دارند و گروه دوم در واقع فروشندگان و عرضه کنندگان کالا وخدمات می باشند. فروشندگان با تکمیل فرم به صورت کامل و آپلود مجوز فعالیتشون اقدام به ثبت نام می نمایند. همکاران ما اطلاعات فروشندگان را کنترل و در صورت نیاز با آنها تماس گرفته و در صورتیکه مشکل خاصی مشاهده نشود عضویت آنها را تایید می نمایند. این کار برای مطمئن تر شدن در فضای مجازی انجام می شود. خریداران نیز با پر کردن فرمی مختصر عضو سامانه شده و بعد از آن می توانند نیاز خود را انتخاب و توضیحات لازم را ارائه نموده و درخواست خود را ارسال نمایند. بعد از ثبت سفارش توسط خریدار ایمیلی برای فروشندگان تایید شده در سامانه ارسال خواهد شد. فروشندگان فقط می توانند مورد سفارش را مشاهده نمایند و هیچگونه دسترسی به اطلاعات تماس خریداران ندارند. در عوض خریداران می توانند قیمت و کلیه اطلاعات تماس فروشندگان را مشاهده و با آنها تماس حاصل نمایند. این کار در واقع حفظ اسرار مشتری می باشد.

- مزیت کار شما چیست و آیا کسی به این شیوه با شما رقابت میکند.

مزیت کار ما این است که فرمها خیلی ساده هستن و افرادی که حتی کمترین آشنایی با اینترنت را دارند به آسانی می توانند از سامانه ما استفاده نمایند. از نظر رقابت هم تا کنون سایتی را که دقیقا به شیوه ما کار کند در ایران ندیدیم، مخصوصا در حوزه خدمات، و در واقع سعی کردیم که تلفیقی از تجارت الکترونیکی روز دنیا و فرهنگ بومی کشور را بوجود آوریم. خدمات ما هم در این مرحله برای هر دو گروه کاملا رایگان می باشد.

- فعالیت شما در چه حوزه هایی است؟

در واقع فعالیت اصلی من تجارت الکترونیک وتلفیق آن با فرهنگ تجارت در کشور می باشد. زیرا فرهنگ خرید و میزان اطمینان مردم به تجارت الکترونیک در هر کشور متفاوت است. بهمین دلیل سایت آسان سفارش را راه اندازی کردیم. در این سامانه فعالیت ما در حال حاضر در حوزه بیمه های بازرگانی می باشد. ما به چند دلیل کارمون را با بیمه شروع کردیم. یکی اینکه حس کردیم در این حوزه مردم آشنایی کمتری با خدمات موجود دارند و دیگر اینکه به فرهنگ سازی امر بیمه کمکی کرده باشیم. همکاران ما در ابتدا مطالعه هایی در زمینه بیمه و رشته های موجود و انواع فروشندگان شرکتهای بیمه را انجام دادند و سپس اقدام به راه اندازی این بخش کردیم. 

- آیا امکانات ویژه ای هم برای بازدیدکنندگان از سایت دارید؟

بله، در حال حاضر بمناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با همکاری فعالترین فروشنده در سامانه آسان سفارش، که جناب آقای پژمانفر نماینده شرکت بیمه ما می باشد، به 22 نفر از افرادی که بعنوان خریدار ثبت نام کرده اند به قید قرعه بیمه آتش سوزی منزل مسکونی اهدا خواهد شد. البته ما جوایزی هم به افرادی که از طریق سایت اقدام به خرید نموده و فاکتور خود را ثبت نموده اند به قید قرعه اهدا خواهیم کرد. برای فروشندگان که الان عرض کردم و فروشنده فعال در سامانه را معرفی کردیم و البته موارد دیگری نیز مد نظر داریم که بعدا به اطلاع آنان خواهد رسید.

- برای آینده نیز مواردی مد نظر دارید که اضافه کنید؟

قطعا، ما برای سایر خدمات در حال انجام کارهای کارشناسی هستیم و در اولین فرصت ممکن موارد دیگر را اضافه می کنیم. این موارد شامل خدماتی نظیر تورهای مسافرتی و کالاهایی مانند گوشی تلفن همراه و قطعات الکترونیکی می باشد. همچنین ما تا حدودی سیستم را مهیا کردیم که این کار را بصورت پیامکی نیز انجام دهیم البته بعلت هزینه ای که شرکت مخابرات بابت ارسال پیامک میگیره ممکنه این بخش رایگان نباشد.

- نکته پایانی؟

در آخر میخواهم از همه هموطنان گرامی که ما را مفتخر نموده و از سایت آسان سفارش بازدید نمودند تشکر و قدردانی کنم. این نکته را هم مجددا یادآوری کنم که امکانات قرار داده شده برای مردم کاملا رایگان است و خیلی راحت می توانند بدون اتلاف وقت و انرژی، از منزل یا محل کار قیمت خدمات و کالا مورد نظر خودشان را، که البته فعلا بخش بیمه راه اندازی شده، پیدا کنند. همچنین امیدوارم با حمایت، استقبال و صبوری مردم عزیز خیلی زود دیگر بخشها را هم به مجموعه اضافه کنیم.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: